About Me

My photo
I just an ordinary person who are talkative and easy going . I believe something happen for a 1000 reasons . The pain teach me to be a strong Allah creation . I don't mind people hatin me because I live not to impress anybody but to seek my place in Jannah .

Saturday, December 8, 2012

maafkan saya ..

assalamualaikum.
disekeliling kita ni ada ramai jenis manusia . ada yang nak kawan dengan kite sebab ikhlas ada jugak yang ada sebab tersendiri . tapi susah kita nak nilai dorang ni , sebab lakonan dorang lagi mantap daripada p.ramlee ataupun angelina jolie . tapi walau apa pun niat dorang , kita tetap kena ikhlaskan diri berkawan dengan dorang .

tipulah kalau tak pernah gaduh dengan kawan , menangis sebab kawan , tak bertegur dengan dorang berzaman zaman . tu semua bohong . kalau tak gaduh tu mesti bukan kawan baik . tu mesti tak kisah kalau kehilangan kawan dia . sebenarnya bila kita gaduh dengan kawan ni ada pro dengan kontra dia . yang pronya  kita tahu apa kelemahan diri kita dan dia . dan kita akan cuba memperbaiki kelemahan diri masing-masing . tapi yang kontranya kalau kita bergaduh melibatkan kepercayaan ......,, maaflah sangat-sangat . even kawan kita tu dah mintak maaf dekat kita , bukan senang nak letakkan kepercayaan dekat dia lagi . kita takut pisang berbuah dua kali . sebab tu orang kata jangan sesekali hancurkan kepercayaan yang telah orang berikan . punyalah lama nak dapatkan kepercayaan daripada orang , tapi dalam masa yang sangat singkat kepercayaan tu boleh musnah .

kawan time senang tu sangat ramai . tapi kawan time susah , boleh kira dengan jari . kadang-kadang tu sampai tak ada langsung . tapi tu lah hakikat yang sebenar .

'friendship isn't about who came first and who you've known the longest . it's about who came and never left'

walaupun kita dah kawan dengan dia dah bertahun-tahun , belum tentu lagi kita dah cukup kenal hati budi dia . belum tentu dia memahami diri kita . kadang-kadang 'friends forever' hanya pada mulut , tapi tak pada hati .   tapi satu je yang diharapkan , tolong jangan mengaku BESTFRIEND kalau tak boleh ada bersama waktu susah . tolong jangan mengaku BESTFRIEND bila tak boleh nak tenangkan kawan awak yang sedih . tolong jangan mengaku BESTFRIEND kalau selalu tinggalkan dia apabila bertemu kawan yang lebih baik . tolong jangan mengaku BESTFRIEND kalau sering membuat orang lain sakit hati dan kecewa dengan diri awak . tolong jangan mengaku BESTFRIEND kalau dia bukan bestfriend awak . tolong jangan mengaku BESTFRIEND kalau awak tak boleh berlaku jujur dengan kawan awak sendiri . tolong jangan mengaku BESTFRIEND kalau awak hanya membazirkan air mata kawan awak sebab dia sayangkan awak dan persahabatan korang . tolonglah ..

saya tak mengharapkan apa-apa pun daripada awak . tapi sekarang ni saya sangat kecewa dengan sikap awak . awak hanya datang dekat saya bila saya tak tegur awak . awak lupakan saya bila awak gembira dengan kawan awak yang lain . awak cakap awak sayangkan saya tapi awak tipu . awak cakap kita bestfriend tapi tu semua cuma nak sedapkan hati saya . tapi dalam hati awak , its nothing !

dah terlalu lama saya pendamkan , tapi saya takut saya yang terlalu emosional . tapi saya berhak kan ? sampai bila lagi saya nak kena sabar dengan sikap awak . berapa banyak lagi air mata yang saya kena bazirkan untuk awak ? selama ni saya hanya membuang masa saya sebab percaya awak adalah antara kawan baik saya , orang yang boleh saya anggap macam adik beradik saya sendiri . tapi saya silap . awak tak lebih daripada seorang orang luar yang berpura-pura ambil peduli tentang orang lain .

tapi saya bersyukur pada Allah s.w.t sebab saya masih ada kawan baik yang sentiasa ada dengan saya . always comfort me whenever i feel happy or totally down .. kalau awak terasa dengan semua yang saya update ni , maafkan saya . memang niat saya nak bagi awak tahu apa yang saya rasa selama ni . kalau awak nak menagis sekalipun , menangislah . maafkan saya sebab saya tak cukup bagus untuk menjadi kawan awak ..


p/s : be happy with them .

No comments: